Blog & podcasty

Využijte sílu zbožových vyhledávačů pro váš online obchod

Využijte sílu zbožových vyhledávačů pro váš online obchod

Jistě jste se už setkali s online vyhledávači nebo katalogy zboží. Tyto digitální služby jsou nástrojem, který usnadňuje zákazníkům vyhledání požadovaných produktů na webu dle jejich preference. Srovnávače zboží poskytují širokou škálu produktů na jediném portálu, prezentují ceny z různých e-shopů a také předkládají uživatelům relevantní informace, které mohou pomoci při realizaci nákupu.

Efektivní správa e-shopu s využitím API

Efektivní správa e-shopu s využitím API

API (aplikační programové rozhraní) označuje rozhraní pro programování aplikací. Vedle standardního způsobu ovládání e-shopu přes administraci lze internetový obchod obsluhovat také pomocí tohoto tzv. API rozhraní. To má význam především při propojení e-shopu s libovolným jiným systémem (například napojení na platební bránu, na centrální skladový systém apod.). Jedná se tedy o sadu funkcí, které umožňují komunikaci různých softwarových nástrojů.

Miranda slaví 4. výročí: Cesta plná úspěchů a inovací

Miranda slaví 4. výročí: Cesta plná úspěchů a inovací

S radostí oznamujeme, že naše digitální a marketingová agentura Miranda slaví své 4. výročí. Za tu dobu jsme se stali předním dodavatelem e-shopových řešení na míru a služeb v oblasti marketingu a digitální komunikace. Spravujeme PPC výkonnostní kampaně, tvoříme design značek a produktů, staráme se o sociální sítě, zkrátka vše, co je potřeba. Jsme přece full-service! Spolupráci s námi si k našemu potěšení pochvalují společnosti jako Pet Center, Rituals, Philips, Motosalon Klokočka, pivovar Svijany a řada dalších.

Největší e-commerce trendy roku 2023

Největší e-commerce trendy roku 2023

V roce 2023 vstoupila do světa e-commerce řada změn, které ovlivní jak obchodníky, tak spotřebitele. S přicházejícími technologickými inovacemi a měnícími se nákupními návyky zákazníků se tento rychle se rozvíjející průmysl stává ještě dynamičtějším a proměnlivějším. Zatímco některé trendy se vyvíjejí, jiné jsou zcela nové a přinášejí svěží perspektivy a přístupy. Obchodníci se obracejí k novým technologiím, taktikám a myšlenkám, aby udrželi krok se stále se měnícím trhem. Podíváme se na tyto klíčové trendy v oblasti e-commerce blíže.

Nahradí AI copywritery? Řekneme si, proč to není na pořadu dne

Nahradí AI copywritery? Řekneme si, proč to není na pořadu dne

Co se týče umělé inteligence (AI) a její aplikace do oblasti marketingu, nastal začátkem roku 2023 obrovský boom. Nástroje AI se stávají čím dál populárnější a mnozí se obávají, že nové technologie povedou k tomu, že stroje nahradí lidské zdroje na některých pozicích. Jednou z těch „ohrožených“ jsou údajně copywriteři, kteří napínavě sledují trendy v AI. Zaměříme se na konkrétní nástroj, ChatGPT, a řekneme si, zda by se copywriteři měli obávat o svou profesní budoucnost.

10 účinných triků pro optimalizaci Google Ads kampaní a zvýšení konverzí

10 účinných triků pro optimalizaci Google Ads kampaní a zvýšení konverzí

Optimalizace vašich Google Ads kampaní je naprosto nezbytná, abyste zajistili, že váš účet dosahuje svého maximálního potenciálu. Ale kde začít? Přinášíme 10 tipů, jak zlepšit základní metriky a dosáhnout skvělých výsledků. Od vytváření seznamů negativních klíčových slov až po tvorbu vlastních cílových skupin. Ukážeme vám, jak efektivně zaměřit své ideální publikum na správný produkt a dosáhnout zvýšené konverze a výkonnosti. Začněte optimalizovat vaše Google Ads kampaně ještě dnes, abyste dosáhli vašich obchodních cílů.

Expanze Allegra pokračuje otevřením online tržiště v České republice

Expanze Allegra pokračuje otevřením online tržiště v České republice

Jedna z největších evropských platforem elektronického obchodování Allegro konečně spustila po loňské akvizici Mall Group a WE|DO své online tržiště také v České republice a zahájila tak expanzi na český trh. Rozhodnutí společnosti získat Mall Group a WE|DO za více než 880 milionů EUR, které padlo v roce 2021, bylo považováno za významný krok, jelikož jsou tyto firmy významnými hráči na trhu obchodu a logistiky a působí v několika zemích, včetně České republiky, Slovenska, Chorvatska, Slovinska a Maďarska.

Jaké jsou výhody a nevýhody Jetpacku a Google Analytics pro analýzu webu?

Jaké jsou výhody a nevýhody Jetpacku a Google Analytics pro analýzu webu?

Pro zvýšení návštěvnosti vašeho webu je klíčové neustále analyzovat a vylepšovat obsah a zajistit uživatelsky přívětivé prostředí. Existuje mnoho online nástrojů, které vám umožní sledovat návštěvníky vašeho webu, jejich zobrazení a navigaci. Jetpack a Google Analytics jsou dva nejčastěji používané nástroje s dostatečně dobrou odborností. Jetpack byl speciálně vyvinut pro uživatele WordPressu, zatímco Google Analytics je obecný analytický nástroj pro všechny uživatele.

E-mailový marketing jako výkonný nástroj, který posune vaše podnikání na novou úroveň

E-mailový marketing jako výkonný nástroj, který posune vaše podnikání na novou úroveň

E-mailový marketing zůstává i v roce 2023 jedním z nejefektivnějších nástrojů v digitálním marketingu. Navzdory vzestupu nových kanálů stále zůstává velmi používaným a má vysokou úroveň dostupnosti. E-mailový marketing umožňuje lepší cílení a personalizaci, což zvyšuje šance na zapojení a úspěch. Pokud ho děláte správně, můžete dosáhnout skvělých výsledků.

4 důvody, proč potřebujete kvalitní produktové fotografie pro váš e-commerce business

4 důvody, proč potřebujete kvalitní produktové fotografie pro váš e-commerce business

Produktová fotografie je klíčovým prvkem pro úspěch v oblasti e-commerce. Jejím účelem je prezentovat produkt v nejlepším světle, zdůraznit jeho charakteristické vlastnosti a vytvořit silný vizuální příběh, který láká, informuje a přesvědčuje zákazníky k nákupu. Skvělá produktová fotografie může dokonce pomoci vytvořit jedinečnou identitu značky na trhu a budovat věrnost zákazníků v průběhu času. Pokud hledáte způsob, jak vylepšit své e-commerce podnikání, je důležité zajistit kvalitní produktové fotografie, které dokáží oslovit zákazníky a motivovat je k nákupu.

Revoluční změna v měření webu: Přechod na Google Analytics 4 je tady!

Revoluční změna v měření webu: Přechod na Google Analytics 4 je tady!

Představte si, že máte k dispozici analytický nástroj, který vám umožní jednoduše zjistit všechna klíčová data o vašem webu či e-shopu. Od návštěvnosti a zobrazení stránek, až po měření hodnot objednávek nebo odkud přichází uživatelé na web. To vše je nyní možné díky Google Analytics (GA), vynikajícímu nástroji z dílny Google, který je vám k dispozici pod názvem Universal. A co kdybychom vám řekli, že existuje nová a vylepšená verze, Google Analytics 4, která nabízí ještě více úžasných funkcí a možností? Více se o novince dozvíte z následujících řádků.

Nová éra marketingu: Jak virtuální influenceři mění pravidla hry na sociálních sítích (part 2)

Nová éra marketingu: Jak virtuální influenceři mění pravidla hry na sociálních sítích (part 2)

Jak už jsme naznačili v minulém článku, virtuální influenceři jsou autonomně ovládáni umělou inteligencí a jsou vizuálně prezentováni jako interaktivní bytosti v reálném čase v digitálním prostředí. Na rozdíl od reálných influencerů nejsou ti virtuální skutečnými osobami. Jedná se o čistě virtuální entity, které byly navrženy a vytvořeny agenturami. Spolupracují na nich designéři, správci sociálních sítí a programátoři a dávají jim atributy a charakterové rysy, které jsou více či méně podobné skutečným osobám.

Nová éra marketingu: Jak virtuální influenceři mění pravidla hry na sociálních sítích (part 1)

Nová éra marketingu: Jak virtuální influenceři mění pravidla hry na sociálních sítích (part 1)

Sociální sítě jsou často zahlceny obsahem, což firmám ztěžuje získat pozornost spotřebitelů. V tomto kontextu se vyvinul fenomén influencerů sociálních médií (SMI z anglického Social Media Influencer). SMI lze chápat jako uživatele sociálních médií, kteří díky svému dosahu na sociálních sítích působí jako třetí strana, která propaguje značky. V poslední době se do výsluní dostává nový fenomén virtuálních influencerů.

Mediální a technologické trendy a předpovědi pro rok 2023

Mediální a technologické trendy a předpovědi pro rok 2023

V roce 2023 se očekává, že mediální a technologické trendy budou nadále rychle pokračovat ve svém vývoji, avšak pravděpodobně se na nich také projeví problémy současné doby, jako je trvající válka, rostoucí inflace, nejistota a obavy z utrácení. Ty budou mít vliv na směřování mediálních a technologických trendů a na způsob, jakým se tato témata budou prezentovat ve sdělovacích prostředcích a v technologických inovacích.

Udělejte ze svých zaměstnanců součást firemní strategie na LinkedInu

Udělejte ze svých zaměstnanců součást firemní strategie na LinkedInu

LinkedIn je největší profesní sociální síť na světě, která umožňuje lidem vytvářet a udržovat obchodní vztahy, získávat nové pracovní příležitosti a zvyšovat viditelnost značky na trhu práce. Často ho firmy využívají jako nástroj pro integrování zaměstnanců do firemní strategie. Propojením zaměstnanců se společností a využitím jejich sítě kontaktů může totiž podnik získat mnohem větší dosah a oslovit širší publikum, než by tomu bylo v případě pouhého sledování firemní stránky na LinkedInu.

AI v marketingu: V Mirandě to s umělou inteligencí umíme

AI v marketingu: V Mirandě to s umělou inteligencí umíme

V dnešním digitálním světě, ve kterém je marketing jedním z klíčových faktorů úspěchu, je těžké si představit kvalitní kampaň bez využití moderních technologií, jako je umělá inteligence (AI). V marketingové agentuře, která se snaží neustále inovovat a vylepšovat své služby, není využití AI žádnou raritou. Využívají ji nejen specialisté na PPC a copywriting, ale také grafici a specialisté na sociální sítě apod.

Projektové řízení: proč je důležité a jaké má fáze?

Projektové řízení: proč je důležité a jaké má fáze?

Projektové řízení je proces, který se používá k plánování, organizování, řízení a sledování projektů od začátku do konce. Týká se řízení času, finančních prostředků, zdrojů a kvality projektu. Důležitost projektového řízení spočívá v tom, že bez řádného plánování a organizace může projekt selhat. Pomáhá zajistit, že je dokončen včas, v rozpočtu a s požadovanou kvalitou.

Zvyšte vaše tržby v e-commerce pomocí upsellu a cross-sellu

Zvyšte vaše tržby v e-commerce pomocí upsellu a cross-sellu

Určitě se vám už stalo, že vám při nákupu kožených bot nabízeli v prodejně také impregnaci vhodnou na daný typ koženého povrchu. Nebo při jednorázovém vstupu do fitka se na recepci nezapomněli zmínit o permanentce, která by vás vyšla mnohem výhodněji. První je příkladem cross-sellingu a druhé upsellingu. Pojďte se podívat, jak tyto efektivní strategie převést i do prostředí e-commerce.

5 důvodů, proč zapojit influencer marketing do vaší strategie

5 důvodů, proč zapojit influencer marketing do vaší strategie

Influencer marketing se v posledních letech stále častěji dostává do marketingových strategií firem, a nejen těch větších. Není se čemu divit. Podle statistik si právě příspěvky, které vznikají za spolupráce firem s influencery, vedou lépe než příspěvky samotného brandu. Proto celosvětově většina firem, zejména z oblasti e-commerce, už někdy tento typ komunikace využila. Pojďte se podívat, proč byste ho měli využívat i vy, abyste nezůstali o krok pozadu za vaší konkurencí.

Jak napojit váš e-shop na externí systémy a nástroje? Zkuste REST API na Shoptetu

Jak napojit váš e-shop na externí systémy a nástroje? Zkuste REST API na Shoptetu

Napojení e-shopu na informační, skladové nebo jiné systémy je často základním kamenem celého jeho fungování. Představte si, že byste museli sami sledovat skladové zásoby a neaktualizovaly by se vám automaticky při spojení se skladovým systémem. Dělali byste dvakrát tu samou práci zbytečně. Pokud tedy používáte jiné systémy než jen samotný e-shop, je nutné, aby mezi sebou komunikovaly. A právě tady vám práci usnadní REST API na Shoptetu.

Proč se liší data z Ads a Analytics? Odpovědi na změny, které přinesla nová cookie lišta

Proč se liší data z Ads a Analytics? Odpovědi na změny, které přinesla nová cookie lišta

Spuštění nové cookie lišty přidělalo vrásky nejednomu e-shopaři a online markeťákovi. I více než po půl roce se pořád ve světě e-commerce množí dotazy, proč se neshodují čísla z Google Ads s výsledky kampaní v Google Analytics, a majitelé e-shopů hledají rady, jak nad osobními údaji vyzrát. Mnohé e-shopy totiž přišly o desítky procent dat, se kterými jejich analytici a PPC specialisté do té doby pracovali. Jak tedy vyhodnocovat kampaně a jak jít naproti uživatelům, aby vám dali souhlas?

Neřešíte produktové fotky na e-shopu? Pozor, můžete přicházet o zákazníky

Neřešíte produktové fotky na e-shopu? Pozor, můžete přicházet o zákazníky

Stejně jako si v kamenném obchodě zákazníci prohlížejí nekončící řady zboží a vybírají si primárně pohledem, tak stejně to funguje i v e-shopu. A zatímco v prodejně si zboží můžou pořádně prohlédnout ze všech stran sami podle sebe, vy musíte spoléhat zejména na produktové foto. To spolu s textem přesvědčuje zákazníky, aby si daný produkt koupili.